Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 } //-->

نمایشگر آمار آلکسا

مرورگرmozilla firefox 




















يكي از بهترين وبلاگ ها

سلام خدمت همه ي باز ديد كنندگان لطفا نظر خودرا در مورد سايت بگوييد

Mozilla Firefox به فارسی روباه آتشین موزیلا معنی میدهد که این اسم را بخاطر قدرت، سرعت، امنیت و کیفیت بالای این مرورگر گذاشته اند و کاملا این نام، یک نام مناسبی برای این مرورگر است. مخفف شده موزیلا فایرفاکس Fx است اما به صورت غیر رسمی در بین کاربران اینترنت به FF شهرت دارد. جالب اینجاست که در نخست موزیلا فایرفاکس مورد محبوبیت کاربران لینوکس قرار گرفته بود، اما پس از پدیدار شدن مشکلات امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر ویندوز، رفته رفته به کاربران فایرفاکس در ویندوز افزوده شد و پس از آن تحت محبوبیت سایر کاربران سیستم عامل ها مانند مک و غیره قرار گرفت. اولین نسخه فایرفاکس در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۰۴ میلادی عرضه گردید. فایرفاکس تحت بنیاد موزیلا حمایت داده میشود به همین خاطر اسم بنیاد در کنار نرم افزار ادغام میشود و موزیلا فایرفاکس گفته میشود. جالب است بدانید بنیاد موزیلا بخاطر پیشفرض قرار دادن موتور جستجوی گوگل در قسمت جستجوی خود، مبلغی بالغ بر ۳۰۰ ملیون دلار را از گوگل اخذ نموده است. این مرورگر یکی از رقیبهای مرورگر شرکت گوگل تحت نام گوگل کروم میباشد.

قابلیت ها و امکانات ویژه فایرفاکس بیش از تصور بسیار است، که ذکر تمامی آن در این مجال نمیگنجد، ولی بعد از دانلود موزیلا فایرفاکس و استفاده آن در سیستم خود، آرام آرام به ویژگی های جالب آن پی خواهید برد و وبگردی و استفاده از اینترنت برایتان لذت دیگری خواهد داشت.

برخی از خصوصایت برجسته مرورگر Mozilla Firefox

- کاهش میزان استفاده از منابع سیستم مانند RAM: طوریکه در نسخه های قبلی فضای بیشتری از رم و سی پی یو به خود اختصاص میداد.
- افزایش سرعت بارگذاری سایتهای اینترنتی: با تغییرات فنی که در هسته این نرم افزار در این نسخه آمده است، مرورگر را قادر ساخته تا سایت ها را نسبت به نسخه های قبلی و سایر مرورگر های موجود و رایج اینترنت سریع تر بارگذاری و باز کند.
- عیب یابی و رفع سازی بیش از ۱۰ خطای امنیتی مرورگر: که امنیت بیشتر شما را در وبگردی تضمین میکند.
- کاهش بسیار محسوس دفعات Crash مرورگر: هنگامی مرورگر Crash میکند که وبسایتهای زیادی در زبانچه های مختلف باز کرده باشید، یا سیستم شما مشخصات چندان بالایی نداشته باشد یا افزونه های مرورگر دچار مشکل باشد یا… که در نتیجه سبب هنگ کردن مرورگر میشود؛ خوشبختانه در این نسخه Crash های فایرفاکس به حد اقل رسیده است.
- پشتیبانی از نسخه HTML 5 و CSS3: در این نسخه از جدیدترین زبان های برنامه نویسی تحت وب نیز پشتیبانی میشود که در نتیجه باعث میشود سایتها بدون مشکل برایتان نمایش داده شود.
- جلوگیری از تبلیغات Pop-up و تبلیغات های آزار دهنده: حتما گاهی تجربه کرده اید که بعد از ورود به بعضی از سایت ها به صورت نا خود آگاه سایتهای تبلیغاتی زیادی باز میشوند که سبب نگرانی و اذیت شما میشود؛ در این نسخه مرورگر به راحتی میتواند با تبلیغاتهای آزار دهنده سایت ها مبارزه کند.
- کش و ذخیره سازی: شاید تا حالا متوجه شده باشید که برای اولین بار که سایتی را باز میکنید سایت کندتر از دفعه دوم باز میشود، علت این است که در دفعه اول بعضی از قسمت های ثابت در حافظه پنهان ذخیره میشوند و برای بار دوم از سایت بارگذاری نمیشوند و از حافظه پنهان خوانده میشوند، این مورد میتواند کمک شایانی برای افزایش سرعت بارگذاری سایت ها بکند که در این نسخه از فایرفاکس این مورد رعایت و تقویت شده است.
- شخصی سازی محیط مرورگر: میتوانید بر روی مرورگر موزیلا فایرفاکس تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید و شخصی سازی کنید! مثلا ظاهر (تم) مرورگر را عوض کنید، مکان نوارهای مختلف را تغییر دهید و …
- استفاده از موتورهای جستجوی داخلی: دیگر لازم نیست برای جستجو کردن مطلب به صورت مستقیم به گوگل،  بینگ و سایر موتورهای جستجو مراجعه کنید زیرا با جستجو کردن عبارت در محیط Firefox نتیجه جستجو از موتور جستجویی که انتخاب کردید نمایش داده میشود.
ویژگی مهم Auto Complete: با این ویژگی دیگر جهت ثبت نام در سایت ها لازم نیست مرتب نام، مشخصات، ایمیل، رمز و … را وارد کنید، زیرا با استفاده از ویژگی کامل سازی خودکار مرورگر، فایرفاکس به صورت خودکار فرم های ثبت نام و سایر فرم های اینترنتی را پر میکند.
- قابلیت Bookmark: با استفاده از این قابلیت میتوانید سایتهای مورد علاقه خود را در مرورگر ذخیره و حتی در پوشه های مختلف دسته بندی کنید که در صورت نیاز بدون تایپ آدرس سایت، به سایت مراجعه کنید.
- قابلیت Anti Spyware و Anti Phishing: که سیستم شما را در مقابل سایت های مخرب، ویروسی و خطرناک محافت میکند.
- قابلیت نصب افزونه (Add-ons): که با نصب افزونه(پلاگین) در مرورگر میتوانید سایر قابلیتهای دیگر را اضافه نموده و از آن استفاده کنید.
- غلط یاب: هنگامی که در حال نوشتن نامه ای هستید یا در حال تکمیل فرم هستید، امکان دارد اشتباه تایپی یا املایی در آن داشته باشید، ولی ویژگی غلط یاب فایرفاکس زیر کلماتی که اشتباه تایپی دارند خط قرمز کشیده که با کلیک راست بر روی آن خط قرمز، لیست لغات های مشابه به آن کلمه را دیده و میتوانید کلمه خود را تصحیح کنید.
مدیریت دانلود قدرتمند: در درون فایرفاکس مدیریت دانلود قوی قرار دارد که بدون نصب اینترنت دانلود منیجر میتوانید اقدام به دانلود فایلهای گوناگون از سایتهای مختلف کنید، لازم به ذکر است که Downloader فایرفاکس قابلیت Pause، Resume و Stop را نیز دارد و فایلهایی که دانلود میشود در دسته بندی های مختلف، منظم میشوند.
نصب در تمامی سیستم عامل ها: موزیلا فایرفاکس فقط برای ویندوز نیست! بلکه بر بسیاری از سیستم عامل های رایج دنیا قابل نصب است ( مانند فایرفاکس برای آندروید، لینوکس، مک، پی اس دی، سولاریس، اپن سولاریس، گنو و …) که خوشبتخانه برخی از نسخه های فایرفاکس را برای دیگر سیستم عامل ها مانند فایرفاکس برای آندروید، فایرفاکس برای لینوکس، فایرفاکس برای مک برای دانلود در سایت دانلود ۹۳ آماده نموده ایم.
فید خوان قوی: فایرفاکس بخش فید خوان قوی دارد که میتواند فیدهای RSS، Atom و سایر فیدهای سایت ها را به آسانی بخواند و هنگام بروزرسانی سایت ها شما را مطلع کند.
پشتیبانی از Tabbed Browsing: یکی از قابلیتهای قدیمی فایرفاکس است که شما را قادر میسازد به صورت همزمان به مرور چند سایت بپردازید.
ذخیره سازی کلمات عبور: با استفاده از این ویژگی فایرفاکس دیگر لازم نیست مرتبا و همیشه هنگامی که وارد حساب کاربری خود میشوید، رمز خود را تایپ کنید، زیرا موزیلا فایرفاکس قابلیت ذخیره سازی رمزهای شما را به صورت کامل دارد.
زبان های مختلف: فایرفاکس در زبان های مختلف موجود است و خوشبتخانه نسخه فارسی موزیلا فایرفاکس نیز وجود دارد که در پایان میتوانید از دانلود ۹۳ دانلود کنید.
پشتیبانی از نسخه های مختلف ویندوز: هماهنگی با تمامی نسخه های ویندوز از جمله ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز محبوب ۸
حجم کم، نصب ساده و آسان: که تمام این موارد برای شما سهولت به بار می آورد که بتوانید سریع دانلود کنید، و به راحتی و آسانی نصب کنید.
و …

مرورگر Mozilla Firefox بر روی سیستم عامل های زیر قابلیت نصب را داشته و از آنها پشتیبانی کامل میکند: ویندوز ۲۰۰ / ایکس پی / ایکس پی ۶۴ بیتی/ ویستا / ویستا ۶۴ بیتی /  ویندوز ۷ / ویندوز ۷  نسخه ۶۴ بیتی / ویندوز ۸ / ویندوز ۸ نسخه ۶۴ بیتی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:,ساعت 13:45 توسط سجاد صائميان|


آخرين مطالب
» <-PostTitle->

 Design By : Pichak